Robots for the child room!

Fick en gång inspirationen av:
Karin Mannerståls ROBOT/SPACE mönster!
Så snygg annons i tidningen, att jag föll pladask för den!

Fick den brillianta ideén om att själv göra robotar, men i trä!
När inspirationen infunnit sej, så är det bara att låta mej vara kreativ i min ensammhet.
Jag blir liksom i en bubbla, och kan inte tänka på något annat för stunden,
jag måste få sitta och skisssa och bolla mina ideér före jag skrider till verket,
väntar jag till nästa dag, kan den inspiration jag kände förut försvunnit ur mitt liv…

Så jag begav mej ut å letade efter träbitar, och annat som blir liggandes hos de flesta som nyligen byggt något…Sandpapprade, limmade ihop huvudet med kroppen, och slog in spikar på dem.

Jag använde mej av Panduro Hobbys Tilda färger, som såldes i 12 pack,
men jag tror numera de utgått ur deras sortiment..
Vilket är synd för de är tacksamma at arbeta med,
vattenbaserade, och trevliga färger såklart.
Dock är de inte vattenfasta, så en omgång med spraylack efteråt är nästan ett måste.

Dom går att variera i det oändliga,
och kan se ut hursomhelst! Kanske ett bra pyssel att göra med barnen?
Jättekul projekt, men det tog väldigt mycket längre att måla dem en jag trodde,
men så är jag ju oxå tidsoptimist…

Ha en bra dag alla!
Tack för att ni kikade förbi!

Kommentera

