Griffelfärg

Som jag sa tidigare har jag mer eller mindre förälskat mej i griffelfärg/tavelfärg,

så jag provade måla på tomma glasburkar, det fungerade rätt så bra!

Nu kan man ju förståss köpa färdiga etiketter att limma på om man så vill, men om man råkar ha färg, så varför inte?

griffelfärg på burkar
Retro inspirerade!

griffel DIY

Tuggummi kulorna som jag har i burkarna,
har varit i en supersnygg 50-tals inspirerad tuggummimaskin,

en sån ”riktig” maskin av metall, med  äkta glaskupa,
rätt så tung pjäs dessutom,

-men det hindrade inte vår blivande tvååring att dra den i golvet,
till mammas stora fasa…

Helt obegripligt hur många tuggummin det var i den,
flera liter minst! Hål i golvet fick vi oxå.

Det är kul med saker som ”inte alla har”, just den maskinen var en sådan… RIP.

Annars har jag bakat ”små sockerkakor” idag, kanske receptet kommer här imorgon.

Sockerkakor är tråkiga, men domhär är riktit goda till kaffet.

Nu ska jag gå och måla på mitt projekt, så jag ser hur det blir.

Ha en fortsatt trevlig dag!

2 thoughts on “Griffelfärg

  1. Hej,
    Jag ser på din blogg att du är pysslig och vill berätta om TerraCycles tävling “Skapa eller skräpa” som avslutas imorgon, där det finns chans att vinna en TASSIMO-maskin och andra fina priser. Så vi vill bjuda in dig att skrapa ihop din kreativitet och skapa ett choklad-, kaffe- eller te-inspirerat återvinningsprojekt av material som vanligtvis ses som skräp. Sänd sedan en bild av ditt verk till tavling@terracycle.se . TerraCycles idé är att skrota idén med skräp, så upp till bevis nu och hjälp oss visa att skräp också är en resurs! Läs mer om tävlingen på http://www.terracycle.se/skapa-eller-skrapa
    Mvh, Christine, TerraCycle

Kommentera

