Baka med barnen!

Eftersom jag hade färdigt mitt kakfat igår,
så ville jag självklart ha nånting gott på fatet genast, för att se hur det blev.
Dessutom är det trevligare för min man att komma hem från jobbet,
om han möts av nånting gott, Monday sucks…

Dessa hade jag inte bakat förut,
men det lär bli flera gånger, dom var goda och enkla att svänga ihop.
Perfekt att baka med barnen!

Kokostoppar:
ca.16 st

50 gram smör
2 ägg
1 dl socker
5½ dl kokosflingor
skal av lime.

Sätt ugnen på 175 grader.
Smält smöret och rör samman med de övriga ingredienserna.
Låt smeten svälla i 10 minuter.
Forma smeten till toppar på en plåt med bakplåtspapper.
Grädda topparna gyllene i mitten på ugnen i ca.15 minuter.

-Om man villkan man doppa dem i smält choklad.
Lime kan man utesluta ifall man vill,
men jag råkade ha några här hemma.

enkelt bak med kokos

Så goda att jag inte doppade dem i nån choklad…

Baka med barnen

Dessa är en bra variation när man bakar med barnen,
för det mesta blir ju det det samma
…Havreflan…Kokosbollar…

Ha en fortsatt trevlig dag!

Kommentera

