Enkelt Pyssel!

 Men en 2-åring i huset,
är och förblir fönsterbrädet i barnens rum ganska tomt,
eftersom inget får vara ifred där….
Hade länge funderat på att dekorera fönstret på nått sätt,
och eftersom hus är trendiga, valde jag det enkla motivet.
Med visionen om att ”lite snett är oxå rakt” i bakhuvudet…

dekorera fönstret
Använde helt vanligt svart pappersark, och en mattkniv.
-och jag gjorde det medvetet lite snett,
vill man ha det rakt får man använda linjal,
vilket betyder mera jobb…

Dehorera med hus
Eftersom detta är ett enkelt pyssel,
kan barnen designa sitt eget hus,
och dekorera på sitt eget vis ifall man vill…
Jag gjorde dessa i ensamhet av den enkla anledning,
att mina barn har en viss förkärlek,
till den gulaste och de mest grälla färger som finns att hittas på NCS skalan.
…Inte helt enkla färger att inreda med…

2 thoughts on “Enkelt Pyssel!

    • Hej på dig! Vad roligt att du gillar mina pyssel :) Jag försöker sätta ut lite pyssel med jämna mellanrum,
      men sanningen är den att ibland är vissa idéer inte lika bra i verkligheten, och då blir det inget blogginlägg :)
      Men mera pyssel kommer!

Kommentera

