Pimppa skoförvaringen!

För att undvika blött golv,
har vi i hallen, en plastbricka eller vad man nu ska kalla det,
för våta skor på vintern, den är fruktansvärt ful, svart, stor….

smart skoförvaring
Varför inte pimppa bort det fula med stenar?
Jag använde vanliga stenar, såna som köps i en 9kg säck vid blomsteraffären.
Jag skulle ha satt dit mera stenar, men resterande,
är ute under snön i krukorna runt mina smaragd thujor…

pimpad bricka
Det blev åtminstonde inte sämre!
Har man en annan typ av bricka går det att använda den istället.
Nästa gång jag besöker IKEA ska jag spana efter några billiga fyrkantiga brickor.

Dock är allt vad som heter resa och nöjen långt ur sikte nu,
fick räkningen från tandläkaren idag.
…302€…
Var i sån chock då jag körde hem,
att jag inte minns hur jag kom mej hem.
Som i en dvala.
…suck…

Kommentera

