Ute i det fria!

Idag har vi varit till stan och handlat, jag var in till loppis och fyndade småsaker,
bl.a två små hjärtformade portions pajformar, perfekt nu till vändagen.
Solen sken då vi åkte på förmiddagen, och då vi handlat klart,
hade solen gått i moln och det snögade,
som tur var kom solen igen på eftermiddagen så vi kunde vara ute ,
och jag kunde ta lite foton.

vacker vinterbild istappar
is och frost på vintern
…Istappar, tyder på att solen blir varmare…..Bra.

gamla tegelstenar

varcer bild utomhus vinter

Utomhus bastu
kottar i grantoppTestade zoomen på Canon EOS 650D
…kolla i granens topp, hur mycket kottar det finns däruppe!
Granen var gammal och stor. Bra zoom, utan stativ.

videkissarVidekissar har spruckit ut!
Det får mej att längta till Påsken, och självklart till våren!
Kanske jag måste ta in några kvistar redan i helgen, för känslans skull.

Nu ikväll har jag bakat en blåbärs cheesecake,
bilder och recept kommer imorgon.
…Då jag hinner…. :)

Trevlig helg till er!

Kommentera

