Gamla goda ting

 Gamla ting med en historia, från en svunnen tid.
Som ni säkert redan har märkt ligger det väldigt varmt om mitt hjärta.
Ibland säger bilder mer än 1000 ord.

antik kamera 1920 talAntik kamera 1930 tal
En gammal kamera från 1920-1930 tal.
Denna hade farfar med då han gick ut i krig,
så den har dokumenterat ett som annat.

nött kamera
Tycker den är snygg då den är nött,
borde få stå framme på en hylla istället för instängd i en gammal låda.

kantik amera väska
Väskan som tillhör kameran, slitet patinerat av tidens tand.

Unikabox
Underst är en unikabox!
-Nej jag visste inte att det hette så,
men råkade se det i ett inredningsmagasin.
Men den borde oxå ha ett annat namn,
men vad?

antik unikabox
…dagen från oss skrider…
jag ska så småningom börja med kvällsmaten,
och så ska jag glasera kakan som jag och Emil bakade på förmiddagen.
Resten av kvällen spenderas i lungt tempo.

Ha en bra kväll!

Kommentera

