I väntans tider!

vår granne som är här på somrarna,
har en helt otrolig rabatt med krokus och påskliljor,
den är smockfull med underbart vackra blommande lökar!
Brukar kika förbi där ibland på våren för att avnjuta denna prakt,
som jag själv tyvärr aldrig lyckats med…Äldre damer vet hur det ska sås!
Jag har inte gröna fingrar, men jag försöker, alltså hälften vunnet!

Nu när vi väntar på våren kan vi förnya lite grönväxter inomhus istället.
Den här tiden på året brukar det finnas bra utbud av grönväxter,
och jag tror minsann jag ska besöka Kodin Terra imorgon.

kaktus i låda

Kaktus, en bortglömd växt…som man får glömma bort dessutom!
Perfekt för ungkarslyan! Ensamma män är kanske rädd för att gå in i blomsterhandeln och se på grönväxter, som naturligt faller inom kvinnors domän,
dock anser jag att kaktus passar en maskulin inredning.
Plantera snyggt i en låda av trä från Cult Design.

snygga vita krukor

Vi har inga gardiner i vardagsrummet,
utan skymmer insikten med blomkrukor istället.
Kombinera olika krukor i samma kulör för större effekt.
Detta är för mej ett superhärligt fönster!

snyggt fönsterbräde
Randig kruka väcker ha begäret i mig!

snyggaste blomkrukorna
Images with permission from Cult Design

Cult Designs produkter hittas bl.a vid Sunds trädgård i Jakobstad,
och Pettersons trädgård i Esse.

2 thoughts on “I väntans tider!

    • Hej! Bilden är tyvärr inte vårt vardagsrumsfönster,
      men jag hade önskat att det vore så :) Krukorna är från Cult Design, hoppas det är till någon nytta :)

Kommentera

