Pyssla med barnen

Alla med småbarn har dem i överflöd, just det…Glasburkar….
Vet inte hur många påsar med burkar vi brukade köra bort till glasinsamlingen.

Såg någon som målat dem, som lego huvuden!
Det måste jag självklart oxå pröva på.
Praktiskt att vara kreativ med något som ändå står där och skräpar,
och pojkarna gillade det dessutom.

DIY glasburkar
Pyssla med barnen
Gul sprayfärg från Biltema, locken var envisa eftersom gult inte är en bra täckande färg, men den som orkar spraya många, många lager, kan göra det. Men jag valde att måla dem med akrylfärg jag hade i skåpet. Ansikten ritades dit med svart spritpenna.

Detta passar bra att pyssla med barnen!
Grundmåla gärna burkarna först i en färg, varför inte vit sprayfärg?
Så får barnen dekorera, och måla på eget vis.

Kanske en burk för mjölktänder?

3 thoughts on “Pyssla med barnen

  1. Vilken inspirerande blogg du har! Lägger till den i min lista! ;)
    Kanske de skulle fungera bättre om man la vitt som en grund för att de ska täcka bättre :)
    Helt klart något jag måste pröva längre fram i vår!

    • Rolit att du gillar min blogg! Det gläder mig :) Det har du rätt i att man borde grundmålat locken först, lycka till med pysslandet!

Kommentera

