Påsk pyssel!

Nu är det dags att påskpyssla!
Ni vet, dom där påskäggen som går att öppna?
…De väldigt färggranna…
Visst vi gillar färger, men färgen på dom äggen känns bara så…fel…
Det finns ”ofärgade” ägg som man kan måla själv,
men dom var rätt mycket dyrare än vad dom målade äggen kostade,
vilket förvånade mej! Så köp dom fula äggen!

Nu var jag dock så ivrig med att pimpa till dem,
att jag helt enkelt glömde ta bild av dem före.
Hursomhelst misstänker jag att alla känner till domhär äggen,
och kanske t.o.m har ett, lång inne i ett skåp.
Dags att gräva fram det och ge dett ny liv!

påskpyssel ägg svartPå två ägg limmade jag tidningspapper,
vill man vara färgglad kan man ta en serietidning!
Ett tips är att riv en massa tidnings bitar före du börjar, för det är så himla kul att pensla fast dem på ägget. Jag hade grundmålat mitt ägg före med vit/svart alrylfärg. Sedan blandade jag ut lim med lite vatten och penslade på!

påskpyssel svart vitt gråttenkelt påskpyssel Dessa ägg målade jag med svart och silver akrylfärg,
suddade med en torr tvättsvamp för att få en ”smutsig” touch.
Jag köpte för ett tag sedan, självhäftande griffeltavla, eller vad jag nu ska kalla det?
Har inte riktit hittat användningsområdet till det än,
men nu klippte jag ut bokstäver som jag klistrade fast på äggen.
Mall till bokstäver och siffror hittar ni enkelt på google bildsök.

DIY påsk
Ha en trevlig kväll!

Kommentera

