Sy sötaste påsen till påskgodiset!

Easter craft 2013
Sy söta godisgömmor åt de minsta till påsken, eller åt dej själv?
Eller varför inte, för att det är ett roligt och enkelt pyssel!

 

DIYJag köpte  A4 ark med filttyg från tiimari,
dubbelvek ett ark och ritade ut modellen.
Det syns rätt bra på bilden hur man ska rita och klippa.
Sy fast ett annat tyg på öronen, och brodera ansiktet.
Jag använde resttyger ur Tilda serien.

-Brodera är inte min starka sida, inte alls, men jag försöker iallafall…

Sy med symaskin runtom,
tänk på att inte sy igen öppningen mellan öronen!

enkelt påsk pysselTänk på att ett vitt tyg är mera genomskinlig än ett tyg med färg.

roligt pyssel till påsk Fyll med valfritt godis,
och bind en rosett runtom öronen.

påskpyssel roligt enkelt
Trevlig Helg till er alla läsare,
och god fortsättning me allt påsk pysslandet!

2 thoughts on “Sy sötaste påsen till påskgodiset!

    • Vissa dagar är jag mera kreativ och uppfinningsrik än andra :) Jag mår bra av att få utlopp för min kreativitet, roligt att inspirera andra! Just nu är jag vårdledig, så jag tar mej tid att pyssla! Roligt att du läser min blogg :)

Kommentera

