Utomhusrum för sköna dagar!

Snön har nu smält så mycket,
att man kunde sitta på terassen och avnjuta varm glögg,
vi har hela 3 liter kvar, så vad passade då bättre än att duka utomhus med bullar i vackert vårväder!
Vacker vårbild pikninkäta ute
Har börjat planera lite för ”inredning” till terassen,
vi hann inte i fjol så i år tar vi nya tag.
Loungegruppen lär få vänta,
eftersom jag fortfarande sparar till en Canon EOS 650 D,
med 18-135 mm objektiv.

Utomhusrum är svåra att inreda, mycket svårare än att inreda inne.
Skulle behöva åka till IKEA och spana in deras sommarnyheter,
men man bör vara väldigt snabb, för deras sommarprodukter har åtgång.
-vilket vi oxå fick erfara förra året.

glögg utomhus
…Det som göms i snö, kommer upp i tö…

pumpakurpitsa
Mina prydnadspumpor i styrolit, som stått ute hela vintern…
Har haft väldigt många av dem, men nu börjar de ta slut småningom,
håppas jag hittar nya nånstans! Jättebra att dekorera med.

 

höstdekoration krukor utomhus
…Närheten till skogen gör att jag kan dekorera mina krukor med mossa…
gillar det, mossan står sig och ser lika grön och fin ut fast den stått under snön i flera månader.

rostig lykta
Lykta som jag hade tröttnat på,
har fått stå ute i regn och rusk och fått patina.
Lyktor har en tendens att omkomma då man har småbarn,
men denna är fortfarande hel…

…Än sålänge ja…

Kommentera

