Vintage ägg!

…och Påsk pysslandet fortsätter…
 Jag kände att pyssel med pappersäggen var så kul,
att jag inte kunde motstå att göra flera, denna gång i en mera vintage stil.
vintage påskägglade ett ägg i trendfärgen turkost,
och det andra blandade jag påskens gula färg med lite silver,
båda äggen ”smutsade” jag med svart färg,
målade på en stjärna som jag lät torka lite,
som jag sedan bara torkade bort igen, för en mera vintage patina.
Använde en tvättsvamp, sån man har i köket för att få till en smutsig effekt.

Det samma med det gråa och det vita ägget,
men där har jag klippt ut en stjärna ur vår hederliga dagstidning,
ÖT och limmade fast det.

Vem har sagt att man bara kan ha stjärnor på Jul?
påskpyssel äggpåsk DIYpåskpyssel 2013pappers äggHar idag varit i kontakt med Canon,
och ska prova en annan kameramodell i veckan,
-ett väldigt trevligt företag.
-Kiitolinjas budmän börjar snart känna till ”hon med krulligt hår” i Esse,
som får så många paket med bud…

Ni vet väl om att det är Earth Hour i helgen?
-Att världens lampor ska släckas en timme på Lördakvällen kl.20.30-21.30…
Hur tänker du tillbringa den timmen?

Ha en fortsatt bra dag!

4 thoughts on “Vintage ägg!

    • Jag blir väldigt glad att du gillar min blogg, mitt mål är att ge inspiration till andra, har i flera år gått och funderat på att börja blogga, men plötsligt händer det! vad bra att du fick tag i knoppar till ditt skåp! :) Lycka till!

Kommentera

