Dessert till påsken

påsk dessert
Detta är något alla borde pröva,
jättekul att göra egna skålar, som man dessutom kan käka efteråt!
Smält vanlig choklad, jag hade en halv platta.
Blås upp några ballonger, och doppa dem i chokladen.

-Tänk på att inte doppa direkt i chokladen om den är riktit het, låt den svalna lite för annars kan ballongen spränga! Köp inte heller den billigaste, tunnaste sorten.
Därifrån jag tog idéen använde de vattenballonger,
men det rekommenderar jag inte.
Offra några riktiga ballonger av god kvalitée istället.

diy dessertStäll i kylen och stelna, doppa dem ett varv till om det behövs.
Stick hål på ballongen och ta bort den försiktigt.

Jag gjorde vaniljpannacotta  till mina chokladskålar,
toppad med aprikossylt sådär till påsken.
Men det går lika bra med glass eller kvarg.

Pannacottan måste vara helt sval innan du häller upp i chokladskålarna,
annars smälter chokladen.

423chokladskålarIMG_9425IMG_9436Ha en fortsatt trevlig Måndag!

4 thoughts on “Dessert till påsken

  1. fiffigt. tvätta du åv ballonge furi eli? tänkt om e to na gumi smak åv di. ?? tycke he bruk buri smaka så stygg i munn tå man blåser upp dem :b

Kommentera

