…och Påskpysslandet börjar gå på slutrakan!

Skärtorsdag,
-men än hinner ni pysselsugna med påskpyssel ifall ni har tid och ork!

Jag hade haft mitt påskris så länge så jag ville ha lite variation, igen…
Tömde ur ett antal ägg, gör ett litet hål i var sida, och blås ur innehållet.
Spara äggen och baka en kaka.

Jag hade lite lite griffelfärg/tavelfärg kvar, började bli rätt trög färgen, men det gick bra att tunna ut den igen med lite vatten. Griffelfärg är helt klart en favorit.
Av allt påskpyssel med ägg, tycker jag själv att griffeläggen blev bäst.

DIY griffelfärgpåskris DIY griffelfärgEtt tips, börja med att limma fast snöret, låt torka.
När du sen målar ägget, måla halva sidan, låt torka, och sen den andra sidan.
Då får du inte färgen på händerna, och slipper ett ägg som gärna rullar undan.
Griffelfärg torkar snabbt.
Tavelfärg diy
Gjorde även glitterägg, med sönerna en kväll, väldigt spännande tyckte de!
Jag satte lim på ägget, och strödde sedan glittret över.
Detta glitter kom med en recepttidning jag köpte nyligen, trodde självklart att det var ett ätbart glitter, som man kunde strö på cupcakes eller liknande, men ikke!
-Väldigt märkligt att ha en sån produkt med en sån tidning…
glitter diyAlla vet, att glitter ”glittrar av sig” på det mesta,
men jag fäste glittret med genomskinligt spraylack,
det fungerade bättre än jag trodde.
Göra snygg påskdukning DIY
Tack för att ni kikade förbi! Håppas NI återvänder :)

Kommentera

