Ett sista tips till påskens dukning!

Ett sista tips till påskens dukning,
att vika servetter som små kaniner!

Jag använde matservetter, den svarta i lite grövre material, vilket var lättere, än de gula som var mer pappriga i sin konsistens.

Fäste ihop dem i botten med ett gem.

Instruktioner på hur du ska vika finns HÄR!
Det är lättare än vad man skulle kunna tro!
vika servetter snyggt-Ifall man vill, så kan man fästa ögon på kaninen med vitt papper.

snygga servett brytningar
Minns ni påskgräset som jag och min yngre som planterade för ett tag sedan?
Det är numera vildvuxet, som påskgräs ska vara.

Det fungerade bra att plantera gräset i en cylindervas, något man kanske borde utveckla till en svårare grad? Ska titta på utbudet med frön, och se vad jag hittar.

Barnen har även dekorerat helt själva….
….jättefint…..hmm…..

påskgräsJag är fortfarande lite som på rosa moln,
efter att vunnit Earth Hours fototävling här i norden.

Det är mycket tävlingar nu, men blir man inbjuden, så visst tackar man ja.
-Så ni kan fortfarande rösta på mitt bidrag i tapettävlingen för Rebel Walls.
Jag fullkomligt älskar deras tapeter, så snygga och orginella, och det bäst är att man inte sett någon som haft liknande tapeter förut. Jättesvårt att välja bara en!


Rösta på mitt bidrag!

Klicka på den röda knappen, och efteråt på +1 efter mitt namn: Lindas Rassel.
Jag ordnar en bloggtävling ifall jag vinner,
med en vinst som passar såväl kvinnor som män.
Tack för ditt stöd.

Glad Påsk!

One thought on “Ett sista tips till påskens dukning!

Kommentera

