BAK tankar….

Citron hör påsken till tycker jag, och nu kännde jag bak abstinens,
och bakade en marängtårta med lemon curd!
Marängtårta med lemon curd recept marängVärldens godaste Lemon curd

Lemon curd kokade jag själv,
det är inte alls så svårt som man kanske skulle kunna tro.
Men det finns färdig Lemon curd bland sylten i butikerna ifall man inte vill koka själv.
Ett annat alternativ kan vara Valios smaksatt kvarg med citronsmak.

Lemon Curd receptMarängbottnar Citron Varva ihop marängtårtan på eget vis!
Ha en fortsatt trevlig helg!

6 thoughts on “BAK tankar….

  1. ska test laga denhär på tisdan.. men burja funder om ade lemoncurden.. baket man ha vispa ner maisena i uppkoket ska man lägg e på platto nameir tå??

    • Ja-a, hur gjorde jag…ja tror no ja la e tibax en stånd, edee beror ju på hur het smeten är förståss. jag tror jag tog den bort från plattan i samband med äggen, du märker då det tjocknar! bättre för kall än för het tycker jag :)

Kommentera

