Ta in våren!

Nu vill jag ha vår.
Så för några veckor sedan,
tog jag in några kvistar av vårt prydnads äppelträd, och satte i vatten.
-Det tog ganska länge innan bladen slog ut, men skam den som ger sig!

äppelträd kvistar inneWashi tejp på blomkruka DIY
Mina blommor är jätte lessna nu, hängiga, torra och tråkiga.
Mamma hade denna söta ”elefantöra” som jag tog med mig hem,
så nu har jag åtminstone en växt som är grön och grann.

-Tog krukan oxå, och den fick  nytt liv med vit sprayfärg och lite rutigt washi tejp.
Blev som ny.

IMG_9396

Inga torra blad här inte,
kanske man borde försöka glömma alla ”gräsliknande” växter som jag faller för,
och satsa på växter med stora rejäla blad…

IMG_9406IMG_9404IMG_9411vit orkideé Kanske mina blommor fått för lite kärlek sedan jag började blogga,
t.o.m mitt citrusträd börjar bli aningen hängig.
Ska köpa nya, bara den rätta krukväxten dyker upp…

-Under tiden får jag njuta av andras blomstrande prakt.

 

2 thoughts on “Ta in våren!

Kommentera

