Nybakta bullar…

-Nejdå inte alls nybakat här i huset!

Dessa bakade jag för flera veckor sedan, men eftersom jag nu till påsken hade så mycket pyssel att få ut hit till bloggen, så fick bullarna vänta.

En arbetskamrat från förr,
hade de här supergoda bullarna då jag var på besök en gång.
-Trodde jag skulle äta ihäl mig på dem!
Mottot löd: Bättre att skämmas en gång, än att ångra sig senare…
Enligt hennes recept är det Wienersnurror,
men jag kallar dem för Annas super bullar.
Valet är ditt.

wienersnurror112132I det här receptet hade jag i vanlig vaniljvisp,
men det traditionella smör/ kanel/ socker blandningen fungerar lika bra.
wienersnurror med vanilj
Tack för att NI kikade förbi.
-Håppas ni hittar hit igen!
Nu ska familjen snart och veckohandla,
ett projekt i sig kan man säga…

Delta gärna i min bloggtävling!

2 thoughts on “Nybakta bullar…

Kommentera

