Damma av uteplatsen!

Trotsade min förkylning,
och envis huvudvärk och var ute med sonen på förmiddagen.
Trots den bitande blåsten sopade jag rent på altanen,
och dammade av Ikea PS plaststolar.

Krafsade även bort torrt gammalt gräs i hönshagen,
där vi snart har kacklande pullor.
Jag älskar mina höns, gillar att de förföljer mig då jag är ute,
och dom är väldigt rogivande där de sprätter och ”klukkar”,
-Ett bra djur för barnen att ta hand om,
de kan städa och hämta ägg själva.

…Så tillbaka till altanen,
som är stor och tom på utemöbler.
-Dessa skulle jag sitta bra i, lata varma sommardagar.
Hyllan behövs både till växthuset och garaget.
…och 1000 andra ställen…

Ikea utemöbler 2013
Har nyligen fått två gula solcellslampor, solvinden från IKEA.
De lyser riktigt bra, vissa solceller är så dåliga, men dessa var riktgit prisvärda.
-Synd att jag inte hann få tillhörande takpendeln för utomhusbruk,
som fanns förra året…

solcellslampa till  uteplatsen
Borde hinna till IKEA en sväng innan semestrarna börjar,
för då är alltid hyllorna tomma i lagret.

Skulle gärna köpa med mig hem,
lite billig metervara från det blå-gula huset på samma gång.
Lite galna kuddar till uteplatsen är väl inte helt fel?
-Me like!

billiga tyger IKEAHåppas du fann lite inspiration.
Ha en bra Onsdag!
…snart är veckan slut…

Kommentera

