-Mumsig maräng!

Bakade en krispigt god marängtårta då pappa fyllde år.
-Hans favorit, men även min.

Detta är egentligen den enda tårtan jag anser mig vara riktit bra på…
världens godaste pinocciotårta recept på god marängtårta
Ett tips: baka kaka på förmiddagen,
och sätt ihop den strax innan gästerna kommer,
då hålls den knaprig och god.

Jag gillar att äta den naturell som den är,
men man kan servera den med färska bär eller jordgubbar ifall man vill.
krispig maräng enkel
Blir mycket maräng i sommar då vi skaffar våra höns!

Dagen har bestått av lövkrafsande på gården,
känna som ett rätt onödigt jobb, allt åker i gräsklipparen sen ändå…
Hursomhelst är då dagens motion avklarad med hjälp av krattan.

Ha en fortsatt bra dag!

One thought on “-Mumsig maräng!

  1. Hej!
    såg din marängtårta du gjort… såg riktigt god ut! hade själv tänkt baka en , undrar bara.. det gula, som ej är av maräng, är det typ en vanlig tårtbotten??:)

    svara gärna till min epost!!

Kommentera

