Ett säkert vårtecken!

Har varit ute på förmiddagen i det vackra vädret.
Dessutom inleddes grillsäsong 2013.

Har oxå skissat lite på växthuset.
-Är urdålig på att skissa byggnader och konstruktioner i sig!
konstigt, för jag kan måla och rita, men en byggkonstruktion….märkligt?
Ritningen finns i mitt huvud. Inte på papper.
… den ritningen i mitt huvud är perfekt arkitektritad,
men det lilla skrutt jag plitade ner på pappret så min man skulle se min vision,
såg ut som en 5 årings.

krokus lilavårteckenNu har vår grannes underbara krokusar börjat blomma!
Ett säker vårtecken!
Tog mig friheten att rensa bort lite ogräs,
och fotografera den underbara prakten,
eftersom jag själv inte har något som växer så frodigt.
-Dessutom brukar det synas från vårt fönster,
de ljuvligaste kulörerna av en blandning av påskliljor och krokusar.
Ska titta igen nästa helg, kanske det blomstrar ännu mer då.

Jag gillar verkligen krokusar, men dom vill inte leva på vår gård,
kanske jag ska göra ett nytt försök till hösten. De är ju så vackra!

vackra lila blommorordspråk om livet

Kommentera

