Ser grönt!

Igår morsdag, var vi ute i det vackra vädret och planterade frön.
Konstaterade att jag glömt köpa morotsfrön, men jag hinner nog ändå.
planterade även diverse blommfrön, som förmodligen inte tar sig något,
men jag försöker och tycker det är kul!

så ärterärter på rad

Använde lödkolv på träpinnar,
håppas de får en grå patina då de stått ute tillräckligt länge.
Har ni inte träpinnar, kan ni kapa en gren från skogen istället.
blomm pinne DIY
Vi har idag flyttat lekstugan (..ett mumin hus…)
För att få plats med växthuset.
Vilket var ett företag i sig,
men min man lyckades undvika mina bärbuskar med traktorn riktigt bra.
Här har vi kört traktor förut minsann!
Han har dessutom varit till brädgården
och köpt plankor och betong ”plintar” då jag var till IKEA.
Duktigt! Nu ska jag ut, och gräva mera jord i mina odlingslådor.

God fortsättning!

Ni som inte deltagit i min bloggtävling hinner än!

Kommentera

