En Huggorm mindre i Finland!

Vi är ute, tror då vi haft idel solsken mer än en vecka nu,
att det regnar resten av sommaren…
Därför har vi varit ute från morgon till kväll nu.
Jag river och krafsar i mina planteringslådor,
då nån form av liljor jag haft, tydligen vissnat och dött,
så jag möbelerar om och ska plantera ”randgräs” där i stället,
en tacksam växt som sprider sig fort!

…och ljudet av prasslande svajande gräs i vinden är aldrig fel….
Så dagens projekt är att fortsätta med förflyttning av gräset,
och självklart växthusbygget, som både har tak och DÖRR numera!
Jippiii, dörren blev jättefin, ska visa er bilder småningom…

MEN, igår beställde jag efter Canon EOS 650 D, med 18-135 is Stm objektivet.
…Dyrt som attan… men väl värd varje €…
-Så jag väntar gärna med att fota nu tills den når min hand,
ni förstår? :)
muggar med djur
Muggar med djur från H&m Home.

plaza interiör
-Har precis åkt traktor i skogen med min man,
och hämtat jord till golvet till växthuset.
Kan konstatera att jag aldrig blir nån traktorförare,
eftersom jag var rent livrädd att hela åbäket skulle välta över,
då marken var så fruktansvärt ojämn dit vi skulle.
Men nu är vi väl hemma igen :)

huggormDessutom var en huggorm i närheten av vår gård i helgen.
Den finns inte mera.

I mina ögon jättestor,
men min man menade att det var en liten orm.
-Oh my!

Kommentera

