Växthus och inspirerande bilder!

Fokus ligger fortsättningsvis på växthusbygget,
just nu fönsterinsättning, vilket jag kan säga inte är det enklaste,
eftersom alla gamla fönster, har olika mått…lite puzzlande blir det.
…Men det ser rätt bra ut…så det är ju lovande…

växthus

Tanken var då att jag skulle måla växthuset svart,
men nu har jag börjat tveka…
Det kanske blir för varmt med svart?
Dessutom är dörren gammal, den vill jag inte gärna göra något åt.
Funderar om man skulle spara det ”trä rent” istället,
så det småningom intar en grå nyans…men det tar ju ett tag,
Så den stora frågan:
orkar jag se på det till dess?

tine k home inspirationvit murmur i vitt
Inspirerande bilder från Tine K home.
Vacker vit mur med underbart fin mossa på taket.
Gillar mossa, mjuk och skönt.
Vilken tur ni har, ni som har äldre trädgårdar ifall ni har mossa i er gräsmatta!
Vår gräsmatta växer förfärligt mycket…
Då vi sådde den för väldigt många år sedan,
så gödde vi den jättemycket då den inte ville växa.
DET ångrar vi än i dag. Göd inte er gräsmatta!
Det lär ni ångra många år framöver annars…

Överlag fungerar nätet rätt så dåligt idag.
Min Outlook/Hotmail fungerar inte alls.
Bäst att fortsätta hjälpa min man med fönstren då.

Fortsatt bra dag till er!

2 thoughts on “Växthus och inspirerande bilder!

  1. Testa järnsulfat(ett pulver man blandar i vatten), blir grått genast. Finns i de flesta järnhandlar…inte alls dyrt. Går säkert att måla över om man vill byta färg senare. Lycka till!

Kommentera

