Besök i växthuset

Hade besök här om dan i växthuset av denna,
rätt stora pjäs…

slända
På säkert avstånd, med ett fönster emellan såklart!
Skulle jag inte stått på utsidan och målat då jag fick syn på den,
hade denna varelse, antagligen gett mig en hjärtattack,
eftersom jag är livrädd av allt som flyger och kan bitas,
…eller trassla in sig i håret, huuaa…

småktypIMG_9519
Men då man börjar se på den så är den egentligen rätt fin,
synd att vara rädd för den stackaren…
Den hittade ut själv eftersom jag inte såg den mera sen.

Nu är nästan växthuset klart, lite måla kvar, och plattor på golvet.
Har grävt och fyllt med sand, så imorgon hämtar vi antagligen plattor till golvet.
Dessutom har jag nu, planterat mina första växter där, köpte vindruvor, och ”röd kivi” som min son ville ha, håppas de klarar vintern.
De skulle vara vinterhärdiga, enligt instruktionen i krukan i alla fall…
Har även planterat paprika som jag fått av grannen.
Mera jord nu, så blir det till att få ut gurkan och tomater också.

Ha en fin sommarkväll!

Kommentera

