-What you think i do!

What you think i do
solbränna
What i actually do

IMG_9823
Nej om sanningen ska fram,
så ägnades i princip hela gårdagen åt skissandet.
Men idag är jag nöjd med min nya skiss,
och har ägnat dagen i solen med barnen.

Förut förstod jag aldrig, varför ”riktig konst” var så dyrt.
Numera förstår jag det så väl, då jag själv är insatt.
En skälig timlön vill alla ha numera.
…Tänk på alla timmar som ägnas åt att måla ett konstverk…
Stor som liten tavla.
Skiss, planering, material.

Nåväl, nu har jag huvudvärk,
så soffan kallar.

Kommentera

