Att dela rum med syskon…

Att dela rum med sin syster eller bror är ingen lätt uppgift,
…inredningsmässigt…
Mina söner 6 och 2 delar rum,
av utrymmes skäl har vi valt att ha sovrummen på andra våningen,
arbetsrummet här nere behöver jag som min ”ateljé”.

Nu planerar jag förändring i pojkarnas rum,
så båda får en mera användbar miljö,
anpassad för deras behov och ålder.

Denna tapet frontage kommer från Rebel Walls på Tisdag,
den blir fondvägg i ena delen av rummet.

väggmålning barnrum
Den äldre sonen ska börja skolan till höst,
och ska få ett litet skrivbord.
Personligen gillar jag inte stora skrivbord med lådor,
– Det skriker 80-tal över dem.

Det rätta skrivbordet finns självklart på IKEA.
Prisvärda möbler, och tillgängliga för de flesta.

blått skrivbord
Jag är mycket förtjust i detta lilla blåa bord,
finns med tillhörande skåp, och bord.
Tröttnar man på färgen är det bara att måla om!

svart laptopbord ikea
Även detta svarta LEKSVIK bord är ett alternativ,
synd att ovanstående ISALA inte finns i svart.

-Ett litet bord åt ett litet barn.
I ett litet rum.

gul stol prisvärdPicMonkey Collage
Prisvärd pall, stapelbar.
Får bli skrivbordsstol.

pe352903källa: IKEA

Planerar även gardiner och förvaring.
…har en förkärlek för takplåtar just nu…
…om man skulle….

Den som lever får se!

Rösta även på mig i tävlingen här:

Rösta på mitt bidrag!
Tack för din röst!

One thought on “Att dela rum med syskon…

Kommentera

