Slutresultat: Växthus!

Slutresultatet en bit från utsidan sett.
”Randgräs” i pallkragar på utsidan, rekommenderar den gräsväxten!
– den växer väldigt fort, och sprider sig.
Kan vara bra att begränsa den genom att som jag, plantera den just i en pallkrage.

-Påpekas kan att jag inte är någon större växtkännare.

växthus av gamla fönsterväxthusodlingplantera i pallkragarSmultron, vindruvor, paprika & Kiwi.
Alla har kommit över ”flytt chocken”,
och har nu börjat växa, riktigt bra.

smultronplantor
Lycka då vi ser små gurkor titta fram här och där,
-Även en(!) tomat… :)

dekorera växthuset
Liten prydnads fågelholk har fått sin prägel genom åren.

IMG_9770
En gammal dörr med patina,
och gamla beslag passade bra till växthuset.
Jag som annars inte gillar vitt,
försöker nu hålla en lantlig feeling i växthuset,
med zink…och ja…vitt…

rostigt låsIMG_0204växthus gjord på egna fönster
Kvällssolen kastar skugga över växthuset.
Fönstren ska även få spröjs,
måste klura lite på hur vi ska få till det först.

-Hoppas nu på de kommande loppisracen
hitta nån pinnstol med patina till växthuset,
gärna även ett bord…kanske några trälådor…
Den som lever får se!

Imorgon Purmo loppisrace,
på Söndag traktorpulling i Härmä,
ifall vädret håller i sig.

-NU börjar semestern här i huset.

Ha en bra Fredag!
Trevlig helg!

6 thoughts on “Slutresultat: Växthus!

  1. Hej! Måste bara få säga att ja tycker att du har det väldigt fint och vilken inspirerande blogg !
    Jag sökte och kollade runt lite för att få insperation då jag ska bygga ett växthus av våra gamla fönster som vi bytt på vårt hus! Och så hitta jag ditt och tänkte ett sånt ska jag bara ha ;)
    Så jag undrar om du vill hjälpa mig att beskriva lite mer punktligt hur ni byggt ert växthus! :) då jag tänkte försöka mig på att göra detta själv men med lite hjälp av min sambo såklart :) jag hoppas innerligt att du fortfarande är aktiv på denna blogg då jag såg att detta var från 2013! Hoppas du vill dela med dig av din fantasi och insperation och jag är tacksam för svar! Trevlig kväll / Julia

    • Hej! Svaret kommer kanske lite sent då jag för tillfället inte är aktiv inom bloggvärden, men välkommen och följ mig på instagram under samma namn! :)

      Växthuset byggde min man, hade inga ritningar och alla fönster hade olika mått, så det var ett pyssel att få till ”fönsterkarmar”, skulle ha gjort taket högre nu i efterhand då det är så roligt att odla och plantorna blir ju stora :)
      Bra om växthuset blir glest uppe i taket så bildas inget mögel, vilket man inte vill ha i ett växthus.
      På golvet blev det vanliga stenplattor med markduk under så inte gräs tar sig in.
      Hoppas ni får ett fint växthus!

      Med vänlig hälsning. Linda-Marie

Kommentera

