Fynd från Purmo loppisrace!

Loppis Race är det något av de roligaste jag vet.
Kul att se vad man kan hitta för fynd, i olika hem.
…och spänningen att se vart man kommer…

Jag anser att jag hade en bra fynd dag igår:

Plåtstolar till fyndprismetall stol
Letade efter stolar att ha i växthuset.
Såg dessa plåtstolar för 40€,
trodde priset var ”bara” för en stol,
men 40€ för båda.
-Tog båda på direkten!

Nu är jag då väldigt förtjust i dem,
så jag vet slutligen inte om jag ”jöutis” sätta dem ut i växthuset,
kanske jag hittar en röd nött pinnstol för en spottstyver än i sommar…

tartlettformar
Gamla tartlettformar, tror jag det heter,
fyndade jag för 0.10 cent st.
De brukar vara betydligt dyrare än så,
ångrar att jag inte köpte hela burken och sålt det själv… :P

5 st fick det bli, de ska bli ljushållare.

gamla skedar

En påse rostiga kaffeskedar,
de har jag ingen plan för ännu,
-men för 0.10 cent/påse, gör det inget.

Även den gamla, rostiga plåtbrickan som syns på bilden,
kom med hem för 2€.

gammal saxantik sax
Gammal sax för 3€,
-rimligt pris, eftersom den var så snygg.

Hittade även fotbollsskor åt sonen för 2€.

-Imorgon fortsätter vi med nytt Race här i Esse!

Trevlig söndag!

3 thoughts on “Fynd från Purmo loppisrace!

  1. Hej!
    Jag vet inte om du var hit till oss. Jag såg dig inte…
    Men här var så mycket folk att jag inte hann se alla. Roligt var det i varje fall!
    ha en bra sommar. Och… växthuset ser bra ut!!
    adina

    • Hej! Vi var till alla hus, men nr.31 hittade vi inte till så den måste vi motvilligt håppa över :) Visste inte att ni skulle sälja vid ert hem, håppas ni fick sålt mycket och bra :)

  2. Hej!
    Vi var mycket nöjda med dagen. Folk kom och gick så det var riktigt roligt.
    Vi hade nr 24 – ett blått hus nära fotbollsplanen. Vi var flera hus som sålde på våran ”backe”…
    Ha det gott!

Kommentera

