Pimppade stövlar.

Har väldigt länge, trånat efter ”snörade gummistövlar”,
men ansett det lite bortkastade pengar,
att just köpa ett par snörade stövlar,
som antagligen blir använda högst ett par ggr/år.
Jag har sett med avsmak på mina egna, ”mossgröna mommo” stövlar.
-De som min man i begynnelsen köpte till mig då vi skulle ut och fiska,
ja jag ägde endast klackskor på den tiden.
Från den lokala butiken fick jag ett par,
vanliga men fullt användbara vid lågtryck.

…Fick för mig att åtminstone pröva, fixa till dem….

pimppade gummistövlarmåla på gummistövlar…Använde vanlig svart matt sprayfärg och
målade en sida i taget, även undersidan.

Hade ”nitar” jag nån gång snott av mamma,
som jag:
…men lite svordomar och våld…
fick klappat dit, har aldrig nitat förut men
nån gång ska ju vara första gången!
Hade tänkt nita och snöra lägre ner,
men då krävdes större nitar än de jag hade hemma.

Satte sen i snören som blev köpta från ellos.fi för en tid sedan.

…och ja…
Om de håller i ”vått & torrt”?
Har jag ingen aning om,
-men de som prövar måla sina stövlar får se!

2 thoughts on “Pimppade stövlar.

  1. Snyggt! Jag har haft guldfärgade stövlar när vi skulle göra Herreys på ett bröllop :) Tyvärr höll nog inte guldsprayen särskilt bra nån längre tid. Hoppas din färg håller bättre.

Kommentera

