…I dagarna två…

Hade i tankarna att hinna  blogga om något ”gott” till helgen,
men dagarna två har jag spenderat vid Juthbackamarknaden,
-i jakt på det perfekta fyndet.
tror minsann att det är Finlands största marknad.
-Där finns allt, och lite till.

Mycket folk,
dock är priserna rätt höga numera.
-Men pruta kan man.

nostalgiska kaffeburkar
Kaffeburkar på rad.

Lundagård på Juthbackamarknadenlundagård
Lundagård med härliga beslag, och gamla ting
kom hem med ett kort som ska pryda anslagstavlan…

katarina maria
Katarina Maria,
hade en massa super snygga ”kitschiga” produkter.
Som jag nämnt förut, försöker jag hålla en ”gråskala” här hemma,
-men ibland gör sig min färgstarka sida, sig väldigt påmind.
Hade gärna haft allt där,
men som vanligt är det endast
ekonomin som sätter stopp för mina begär!

Påpekas kan att ägaren,
(…jag tror det var ägaren själv…)
hade supersnyggt rött hår med lugg,
så nu vill jag färga mitt hår rött!

-Min kompis köpte ett bord med vacker patina!

IMG_0219
Vi bar bordet, och mitt fyndade ”hus”,
bort till bilen under skratt,
en bra bit var det, och varmt.
…Mina inköp kommer i nästa inlägg…

Trevlig helg!

3 thoughts on “…I dagarna två…

    • Jag bor rätt nära, och har kikat in ett par gånger,
      en mysig liten butik de har, men besöker oftast såna butiker ifall jag är ute efter något speciellt,
      kan bli rätt dyrt annars :)

Kommentera

