Fulaste lampslingan ever!

Idag har Lilleman och jag gått i skogen och samlat kottar
och annat pysselmaterial till julens kommande pysslande,
som vi ställde undan i förrådet.

Österbotten firar Venetiansk (…Villaavslutning…) inkommande helg,
man bränner facklor, dricker, grillar och äter gott.
…och smäller raketer, som på nyår, fast på hösten…
Har man en villa (sommarstuga) firar man där,
men vi firar hemma i vår egen trädgård,
ifall inte planen ändras i dagarna…

Vi hittade då idag, en ljusslinga med färgglada bollar,
som vi köpt för ett antal år sedan till villa avslutningen,
en vad jag minns dyr slinga, och fruktansvärt ful.
Men just för att det sved då den köptes,
så banne mig så hängde Lilleman
och jag upp den i pergolan på terrassen.
Hur ful den då än må vara.

Barnen gillar den!

venesiansk belysning
…Nu är det höst,
och ingen tänker väl på Julen än?
men vet ni vad?

-Nu poppar det upp pressnyheter i min inbox,
med:
…JULDEKORATIONER 2013…

Men jag ska hålla mig liiite, liiite än…
-men mycket fint kommer,
det vill jag lova.

Kommentera

