DIY: Anslagstavla

Arbetsrummet är så gott som klart.
Den randiga fondväggen är på plats,
anslagstavlorna fulla med inspirerande bilder.
…Endast Louis Ghost stolen från kartell som saknas…

inspirerande arbetsrumbloggplats
Årets ”trendblomma” nr.1 är ”Elefantöra”.

Diy Moodboard magneticMoodboards, gjorda av takplåtar.
Hade tänkt hänga upp dem på väggen,
men konstaterade att det är bra att ha dem på golvet
så jag kan gömma mina  ”halvfärdiga alster” där bakom.

Plåtarna tvättades, och min man sågade till den önskade storleken.
Bakom skruvade vi fast två reglar, en uppe och en nere,
vilket ger stabilitet och stöd mot väggen.
-Sidorna är vassa, så jag köpte lister ämnade för affischer,
Hittar ni inte svarta lister (…vilket jag insåg kan vara svårt…)
kan man spraymåla dem i önskad kulör, före ni trär på dem.

måla skalbagge
Minns ni skalbaggen jag skissade på?
-Nu är den så gott som klar.

IMG_2432 köpmanna plåt skåp
Mitt gula plåtskåp, ska småningom bli vitt.
Ska köpa självhäftande plast och klä in det.
Ett stort skåp som äter det mesta,
…och med en 50 cent,
kan jag låsa in diverse hemligheter,
långt bort från nyfikna barnahänder.

arbetsplats/ vardagsrum grafiskt svart vitt
Arbetsplatsen sett från vardagsrummet.

Är riktigt nöjd med tapeten,
-men påpekas kan att det inte är någon ”nybörjartapet”.
Det krävdes en viss försiktighet vid uppsättning,
då den saknar struktur.

Solig Söndag till er!

5 thoughts on “DIY: Anslagstavla

  1. Otroligt snyggt arbetsrum! Jag håller också på och piffar upp vårt arbetsrum just nu, ganska mycket i samma stil faktist ;) Dedär moodboardsen är ju bara för coola, en riktig vaueffekt! Har du funderat på att behålla det gula skåpet gult som en solig förgklick/kontrast?

    • Hej! Jag hade först tänkt ha det gult, men den är just det ”väldigt gul” :) så nu har jag beslutat att köpa VIT självhäftande vinylplast, och klä in fronterna, och sidan av skåpet, och göra stora svarta siffror på luckorna. Att måla är inget alternativ eftersom luckorna inte går att lossa.

      • Jag förstår dig, även om jag gillar massor gult, kan det lätt bli för mycket av det goda… Vinylplast är säkert ett jättebra alternativ, för då kan du ju lätt fixa om det nån gång i framtiden om du känner för omväxling;) Men snyggt kommer det garanterat att bli!

    • Hej! skrivbordet, lampan, & den vita hurtsen är från IKEA,
      kohudsmattan är en av mina dyrare investeringar, från ASKO, och det gula skåpet är loppisfynd.
      Vardagsrummet: Lisa Bengtssons ”hund tavla”, är en sponsrad gåva, globen är från Mio, den stora tavlan har jag målat själv.

Kommentera

