Strömlös!

Idag har mannen i mitt liv, varit till läkaren.
Han har haft värk i kroppen nu en längre tid,
orkeslös, och diverse andra åkommor.
Imorgon blir det blodprov, och jag hoppas vi finner svaren där.
Jag blir så ”nojjig” då det gäller ”mina egna”.
Men bättre att ta tjuren vid hornen nu,
än senare.

Har dessutom varit, i princip hela dagen utan ström.
Hjälp vad beroende man är av elektricitet!

Att vara utan datorn är väldigt svårt,
plötsligt dyker det upp 1000 tals saker man borde googla på,
gotta sig på Boozt.com eller kära ner sig på nån trevlig inrednings site.
Eller bilder som skulle redigeras.
Allt gick i stöpet.

…och matlagningen såklart,
men den räddades med hjälp av grillen,
då vi konstaterade att elektrikernas jobb drog ut på tiden.

IMG_2390En bild på vår nyinköpta familjemedlem bjuder jag på i alla fall.
Jag gillar den, sitter på stenarna i akvariet ock blinkar med sina pigga ögon.
En rätt märklig fisk, vars namn jag glömde redan i butiken.
…Den bör få ett smeknamn…

Trevlig måndag!

Kommentera

