Höst(ig) Dessert!

Provade en ny produkt,
smaksatt kvarg med romrussin!
-Riktigt god, som jag lär köpa flera gånger.
Helt klart en vuxen smak.
Chokladgrädden var också ny för mig, men…
-det går minst lika bra med vanlig
grädde + Oboy ifall man vill…

Detta är en rätt så ”mäktig” dessert,
och serveras med fördel i små portioner.

En riktig Höst dessert.

Dessert till höstenromrussin dessert med plommon
Har även småningom börjat planera lite på sonens kalas,
Oj va roligt att fylla år då man är liten!

Ska försöka ta mig tid att baka till kalaset nu i helgen,
då mannen jobbar helg…igen…
Men då om nånsin, är barnen lugna och fromma som lamm.
Kanske en omedveten orsak till att jag bakar så ofta?

Men det kommer bli mindre bak nu en tid,
eftersom vi går på diet här i huset.
Vi ska ”dieta” i 3 månader.
Har aldrig pysslat eller ens intresserat mig av sånt nånsin,
eftersom jag av naturen är skapt relativt smal, liksom min man.
– så det är inte övervikt vi kämpar med.
(…Men visst har jag några extra kilo efter min andra son…)

Så det är med största okunskap vi tar oss an utmaningen.
Motto: Långsamma kolhydrater i största möjliga mån.
…Påpekas kan att det inte är på så ”blodigt allvar”…
-och fallit för frestelsen har jag gjort flera gånger redan…
Men försöka lite åtminstone ska vi.

Trevlig helg alla!

2 thoughts on “Höst(ig) Dessert!

    • Hej! Oj nu minns jag inte om det var Arlas,
      eller finska Valios…tror det var Valios…
      men det är burkar på 250 gram som finns där grädde och mjölkprodukter är.
      Här i Finland finns det flera smaksättningar, som citron, vanilj, skogsbär…

Kommentera

