Jul 2013

…Snart är den här,
månaden som har en tendens att dra ekonomin i botten,
och får familjen att leva på luft & vatten hela Januari.

Men ändå är julen den tid jag trivs bäst, speciellt i år.
Ifjol firade jag jul, utan min familj,
då de inte var hemma över julen.
-Vilket självklart var urtrist!
Nu väntar jag på 20.12
då min syster med familj kommer hem,
hoppas även min bror hinner hem en sväng till jul.
Tror jag ska försöka övertala dem att bo här hos oss :)

Jul har även börjat dyka upp i butiker,
…tidigt, javisst….
Jag har fram allt julpynt redan på ”Lilla jul”
eftersom jag gärna plockar undan allt redan efter julafton.
Jag vill hinna njuta av det lilla julpynt jag plockar fram ur gömmorna.

…Här är inspiration för vad som komma skall….

snygga paketjulstjärnor ikea”Juliga” stjärnor,
fanns i flera färger och modeller.

horn

Underbara horn!
– jag som letat horn förgäves nu,
bli än mer förtjust av denna…
Hade ögon på ett par i plast
-nej, de var supersnygga trots plast!
…men, då jag skulle klicka hem dem var de redan slutsålt…
väntar nu att de, hoppeligen ska infinna sig i lager igen.

mobil till julenjulbelysning glas
Denna slinga kollade jag in
vid mitt besök till IKEA i helgen,
en riktigt snygg en…
Dock följde en annan modell med mig hem.

ikea_jul2013_1
Julnyheter från IKEA.

4 thoughts on “Jul 2013

  1. Åh, det här med jul är det bästa på hela året! Jag längtar redan. I år har jag bestämt att julklapparna ska vara färdiga (åtminstone uttänkta o skaffade så långt det är möjligt) i oktober. Så får sen hela december bli en enda lång julig månad när vi bara pysslar och njuter av glögg och gott :)

    • Det är skönt ifall man hinner få julklapparna fort ur vägen, men vi har 3 födelsedagar än innan jul, som ska planeras först :) Hela familjen fyller i slutet av året, vilket sammanträffande… :D

Kommentera

