Det som en gång var…

Blommorna som vissnar,
och fjärilarna flugit sin sista tur.
Växthuset tomt på sin gröna pakt.

Sommaren är förbi,
och hösten kom.
IMG_1911
Första skoldagen.
Jag satt ute och väntade att min ”stora” kille 
skulle komma hem med taxi, efter sin första skoldag.
Kände en ”tom” känsla där jag satt,
med vemod insåg jag att hösten är här.
Att vårdledigheten snart är slut,
och mörkret och kylan kommer.

Plötsligt satte sig fjärilen framför mig i blomkrukan,
och jag smattrade av en serie med många bilder ur flera vinklar.
…som om den visste att den skulle sitta stilla… 

IMG_03474a

IMG_1823j
IMG_2370IMG_2080e

Löken planterades,
skördades, och torkades.

IMG_1803
Farbror Harry hade placerat sin cykel,
sådär idylliskt framför sitt röda hus…
-vilket självklart dokumenterades.

4 thoughts on “Det som en gång var…

Kommentera

