En dag i skogen…

En dag med vandring,
och picknik i skogen.
-Med systemkameran i högsta hugg!

IMG_2680
IMG_2695
Vandringen gick självklart sakta fram,
eftersom jag hela tiden stannade för att fota nånting.

mossa närbild
Mossa i närbild, man riktigt ser fukten på stråna!
-Vackert.

cigarrgräs höst
skelett
Efter att vi tagit oss igenom den tätaste skog jag nånsin stött på,
och därefter fått familjen över ett stort dike,
torra, hela & rena, såg vi nånting vitt en bit bort…
-Bark sa jag genast!
Men en närmare titt var det ett djur skelett!
Av en älg kanske??

Ett rätt stort huvud, men inga andra spår av resterande kvarlevor.
Jag brände av en serie med bilder,
och plötsligt slog mig tanken…

-Hur har djuret dött, var det en naturlig död?
…Eller tänk om en björn bragd älgen om sitt liv!!
Med den tanken malandes i mitt huvud,
manade jag på familjen hemåt igen,
för ifall det var en björn vill vi INTE stöta på den här ute…

Plötsligt mindes jag även nåt rykte jag hört,
om att björnen som rör sig här i nejden,
har sitt ide i en så tät skog,
att den knappt är framkomlig…
…var nu inte skogen vi just tog oss igenom
ovanligt tät för den Finska terrängen i vanliga fall…

Kanske det var rykten, kanske det är sant.

IMG_2719
…Närbild på tandraden…

IMG_2720
Natten efteråt grät båda pojkarna
för att de var rädd för att skelettet skulle komma ut ur djupa skogen…
Söta barn, kanske vi återvänder och begraver skelettet som fanns kvar,
med kors och blommor.

…vem vet…

Trevlig helg till er läsare!

5 thoughts on “En dag i skogen…

    • Hej! Oj det var nästa lite skrämmande konst :)
      Det var så nära att jag bar hem den :) Dock fick jag inte för min man, å lite rädd för nån ”galna kosjuka” smitta var vi också…
      men glömt den har jag inte, kanske jag hämtar den än, men då får den vara ute på altanen :)

  1. Hej
    Jag hittade dig då jag letade efter lamp bokstäver. Skulle bli extremt tacksam om du ville hjälpa mig. De Anno Collection bokstäverna åhhh vill ha dem! VAr hittade du dem? Har du några kontaktuppgifter till dem? Tack på förhand Stor kram!

Kommentera

