-Har Ni börjat planera årets julkalender?

-Jag har en plan.
…Eller egentligen flera…
men jag behöver viss hjälp av min man,
med själva utförandet av årets julkalender diy.

Ritningen på min ”plan” har stirrat på honom nu,
X antal veckor på köksbordet.
-Tycker att nu börjar det bli dags,
att sätta fart på projektet en gång för alla.
…eller så blir ungarna utan kalender i år…

Jag behöver några brädor, de får gärna vara gamla och gråa färdigt
vilket då skulle underlätta, och jag behöver då inte måla dem med järnvitriol.
-vilket jag inte är så sugen på…

Julgran av drivved
Julgrans dekoration från Bloomingville av drivved.

Hade tänkt gå ner till ån och plocka på mig en massa drivved,
som kommit upp vid kraftverket som finns här i närheten.
Hade även tänkt göra något liknande som denna.

-men då kom snön!
…smält bort för 17….

Z122CH-P029 Bilder från Bloomingville.

One thought on “-Har Ni börjat planera årets julkalender?

Kommentera

