cupcakes med vitchokladfrosting

…Ni som följer mig,
ja förresten, och NI blir flera för varje vecka!
Linda lajkar mycket, jag får varje vecka mail (flera) om ”new followers”
och det betyder mycket för mig! Ett bevis på att bloggandet inte är förgäves.
…och även fast inläggen kommer mer sällan i bland, så finns NI kvar ändå,
DET gör mig tacksam!

Ja ni som följer mig,
vet att jag för en tid sen skrev att vi skulle gå på diet här i huset…
…Det gick väl si sådär…
Jag klarade mig utan socker 3 dagar,
ja och då skulle jag ha kunnat döda för en påse polly.
-inte ordagrant då men ilsken var jag.
Så jag gav helt enkelt upp,
och fortsatte mitt tidigare liv, men med minder socker,
dock inte nolltolerans!

Hursomhelst har min man klarat sig helt utan socker,
-mycket berömligt, och hans val påverkar ju även mig positivt.
För visst är inte chokladen lika god,
då han inte vill smaka ens en liten bit?

Men kalas har vi haft åt sonen,
och att baka utan att smaka ens lite, är väl helt omöjligt!

-Ifall ni vill ha körsbär på era cupcakes och inte hittar färska bär,
ska ni använda konseverade körsbär, inte den ”kanderade” sorten.
Råkade i ärlighetens namn ta fel denna gång.
-De konserverade finns i en glasburk i sockerlag, mycket godare :)

cupcaces med vitchokladfrostingrecept på chokladcupcakesrandiga muffinsformar
De svart/vita ”Cupcake wrapsen” jag använde,
går inte att använda i ugnen,
utan jag flyttade över dem efteråt.
De är rätt höga så det krävs höga formar för bästa resultat,
– eller mycket frosting!
Snygga formar hittas på HappyMonday.fi

Ha en bra dag alla läsare!

Kommentera

