Det är om natten…

-På förfrågan om vilken kamera jag använder,
så fotar jag alltid med Canons modeller.

Grunden till en bra bild, är en bra kamera
som klarar av vårt relativt mörka nordiska klimat.

Systemkameran från Canon, EOS 650D
med objektiv 18-135 mm IS STM.

IMG_9418sd


Jag använder även den minde, som jag vann i fototävlingen:

En vit Canon PowerShot N.
Den är alltid med i handväskan.
En vacker skapelse, som tar bra foton.

1_-Canon-Powershot-N-Image-Courtesy-Hype-Beast

Det är om natten de bästa idéerna föds, eller hur?

Som ni vet alla vid det här laget,
är jag intresserad av fotografering/redigering.

Så i natt föddes då en idé, om att jag kanske skulle
plocka ut guldkornen ur min fotosamling,
och skriva ut dem på en canvas,
eller möjligtvis som en plexiglastavla.

Tanken florerar även kring en kalender till 2014.
För en kalender behöver alla, personligt med egna bilder.
-Det skulle även bli den perfekta julklappen.
…hmmm…

Tänka sig, vart tog detta år vägen egentligen?

Earth Hour win 2013 Finland


Vinnar bilden från Earth Hour 2013,

är jag självklart väldigt stolt på,
-En oväntad vinst för en glad amatör!
Skulle bli en fin tavla i vardagsrummet.

Denna bild är mer redigerad, än den ursprungliga bilden.
.
fjäril
-Jag var på rätt plats vid rätt tidpunkt,
då fjärilen gjorde sin uppenbarelse bredvid mig på altanen,
första skoldagen för min förstfödde son.

Det som är så kul,
är att en bild kan varieras i det oändliga i ett redigeringsprogram.
Jag sänker färgen i bilden, och sätter till lyster.
Tar bort och sätter till.
-Ja, man kan sitta i en evighet och justera.
Endast tiden sätter stopp.

…och nu till det bästa:
Till allas glädje är det även Fredag idag!
Får önska er alla trogna, och nya läsare en trevlig helg,
och välkommen åter!

Kommentera

