-Jul inspiration i sovrummet!

Julig inspiration i sovrummen,
och inbjudande bäddlinnen från IKEA.

Har ni tagit fram julsaker än?
Här pysslas det med julkulor och papper,
och idag har vi tagit in två granar.

-En liten gran åt pojkarna till deras rum,
och en ”som var så sned och ful” att vi måsta ta med den in i vårt hem.
Till och med den äldre sonen tyckte den var ful.
Senare ikväll ska vi även klä granarna och baka pepparkakor.

Kanske jag hinner fota diverse ”jul pysselprojekt” imorgon!
-Tänker inte gnälla över bristen på fotoljus,
för det har så många andra redan gjort i bloggsfären,
men mera sol skulle inte skada någon.

Jul sovrum
-Ännu en orsak till att jag ”måste hinna till IKEA före jul…
Nya sängkläder hör liksom julen till tycker jag.

sovrum julinspirationImages IKEA.

Försöker att hitta ”julstämmning” i år, men det är så svårt.
Vet ni, jag börjar antagligen arbeta igen efter nyår,
och jag har fruktansvärt ångest över att min tillvaro sätts i gungning.
Vi har nu våra rutiner, som fungerar alldeles utmärkt här hemma.
Jag är lite av en rutinmänniska, vill inte ha förändringar i min tillvaro.

Hoppas att julstämningen kommer krypandes på er!

Tack för att ni läser!

-Ni hinner än delta i min bloggtävling
där ni kan vinna valfri poster!
Klicka här.

Rösta gärna även på mitt bidrag i tävlingen:
Rösta på mitt bidrag!

Kommentera

