-Tankar kring 30!

Idag har jag då nått den storartade ålder på 30 år.
Summan av livet som varit är att:

…Jag kan konstatera att livet kan vara allt bra härligt ibland,
och vissa dagar rent förjävliga…

…Att livet är orättvist har väl de flesta också konstaterat.

…Lottovinsten jag drömt om kommer jag aldrig få.

…Många saker jag skulle göra innan 30, har jag gjort.

…Jag är bekväm i mig själv, och känner mig trygg för det mesta.

…Skaffat man och barn, ja en familj.
-De bästa man kan ha,
som inte kan mätas in pengar, utan dem är man ingenting.

…Riktiga vänner växer inte på träd.

…Prioriterar lugn och ro högt i mitt liv,
så min kreativitet får växa i godan ro.
Att ränna runt hann jag med i min ungdom,
och nu har jag slagit mig till ro.

…Kan säga nej, när det behövs och tänker främst på mig och min familj.

30
…En viss 30 år kris, känner jag av.
Vet inte vad jag vill i livet, eller var jag ska stå.
Har lite tappat bort mig nånstans i samband med min utbrändhet för nåt år sen.

Kanske jag finner min väg än, men en sak vet jag:
-Bloggandet fortsätter!

Tack för att NI läser!

…och ni…

30 is the new 20!

.

2 thoughts on “-Tankar kring 30!

  1. Grattis till dina 30 år :)

    Tack för att du delar med dig av dina tankar o funderingar ;) Kan vara till hjälp för andra, speciellt mig ;) Jag fick diagnosen utbränd för 2 månader sen o tankarna bara snurrar. Känner mig vilsen o helt plötsligt vet jag inte vad jag vill göra med livet. Trodde jag blivit knäpp men när jag läste dina rader fick jag det bekräftat – jag håller inte på att bli galen för du är ju i samma sits :)

    Marie

    • Ja det var en riktigt jobbig tid! Jag var aldrig till läkaren och fick diagnos, men jag är övertygad om att det var de jag var.
      Jobbig graviditet, mycket skrik, jobbade se kvällar hela veckan då min man hade morgonskift,
      så vi inte såg varann på hela min jobb vecka…det fungerar inte i längden!
      Är väldigt rädd att falla dit igen, för jag mådde så dåligt då.
      Det gick tyvärr många år innan det blev bättre dessutom, men numera ”går det an” så att säga, men visst har jag sämre dagar :)
      Kunde få panikkänslor och hjärtat rusade. Hoppas du reder dig på bästa sätt!
      Våga säga nej, och släng dig på soffan! man behöver inte delta i alla kalas, eller dylika tillställningar.
      Folk får helt enkelt ta en som man är. :)

Kommentera

