-Skissblocket åkte fram!

-och skissblocket åkte fram!
Vaknade ovanligt inspirerad idag, med en massa nya idéer.
Jag planerar min ”tavelvägg” som jag pratat om,
så nu hade jag motivationen på topp,
och gav mig på att försöka skriva egna text-tavlor.

I mina gömmor,
har jag självklart nån gång i tiden köpt Kalligrafi pennor i olika storlekar,
vilka inte blivit använda så ofta som det var tänkt vid köpet.
-Så varför inte försöka ge dem en ny chans,
även om just skrivning inte är min starka sida.

Kalligrafi tavlor…Övning ger färdighet heter det…

Har googlad på olika fonter/typsnitt att bli inspirerad av,
vilket är svårt då det finns 1000 tals snarlika fonter inom samma kategori.
Men några favoriter laddades ner som inspiration.
-Få se vad det blir av detta!

Ha en fortsatt bra helg,
så ska jag fortsätta med mitt skissande,
nu då inspirationen infunnit sig.

2 thoughts on “-Skissblocket åkte fram!

Kommentera

