Julen har dansat ut!

-Julen har dansat ut,
ja redan förra veckan om jag ska vara helt ärlig.
Känns lite tomt där granen stått och glittrat!

Känner att jag faktiskt vill ha åtminstone lite snö, nu!
En massa jag vill fota,
-inklusive den vita ryan som jag nu köpt till vardagsrummet,
men fotandet blir så mycket sämre då ljuset är dåligt,
och avsaknaden av stativ gör inte saken bättre.

I helgen har jag både målat och bakat.
…och sovit…sovit mycket…
-Kanske jag börjar bli i min forna form småningom,
man blir ju så deppig av mörkret!

IMG_3422christmas
Numera är den svarta plastgranen,
och alla dekorationer ömt nedpackade i lådor.
Har blivit förtjust i glaskulor till granen,
och har beslutat att köpa en (..eller två…)
lite mer exklusiva varje år.

…förutsatt att de inte är trasiga,
julen 2014 då de packas upp igen…

dinosaurie hängen till granendinosaur ornament
-Då vi var på vår resa till IKEA,
kunde jag inte motstå dessa
Dinosaurie hängen till granen som jag såg på RUSTA,
-Plötsligt dök den färgglada Linda upp!
…Min vän blev inte ett dugg förvånad…

Tror inte jag skulle köpt dem,
om inte min man skulle ringt just då,
och jag hörde pojkarna i bakgrunden…

-Självklart skulle vi ha de ”fulsnygga” dinosaurierna i granen!

Har även där beslutat att köpa hem
några ”tokiga” julgranshängen varje säsong,
som gossar små, får ha i en egen gran på sitt rum!

Vi avrundar med en relativt vanligt förekommande
Linda komentar:

…”He ju så stygg så e vaal grann!”…

Ha en bra kväll!

One thought on “Julen har dansat ut!

Kommentera

