Summering av helgen!

Oj vad tiden gåt fort,
dagarna som gått har bestått av
skridskoåkning med sönerna på ”träsket” bakom vårt hus.
Bra att börja tidigt med den yngre.

På lördag var vi självklart på stan.
Nån frågade av mig om vi alltid är på stan på Lördag?
-och ja, för det mesta!
…men det betyder inte att vi shoppar loss,
utan det fungerar lite som terapi för mig.

Jag slipper bort en stund, rensa huvudet och inte göra något vettigt.
-Det är min Lördag, och det är alltid spikat.

Minimani sålde bort lyktor för 5€, självklart följde en med hem,
kan man få för många liksom?

Självfallet har jag även målat lite,
och idag har jag sytt fåglar, lite tveksam om jag gillar dem eller inte, får se…
och även film och mycket mys i helgen, som turligt nog inte är slut än.

190IMG_3260Solen gömde sig bland molnen idag,
men hoppas på ljusare väder imorgon.
Tror jag ska besöka den lokala blomsterhandeln inom kort
och unna mig en krispig bukett med vita tulpaner.

Känner även nån form av förkylning på G i min kropp,
vi ska tro det blåser fort förbi,
-Vart har månne mitt immunförsvar tagit vägen?

Nu blir det här kvällsmat, i form av vofflor!

Konstateras kan: En bra helg.
-och jag skulle gärna ha en dag till,
mellan Lördag och Söndag…

Kommentera

