DIY: Trolldeg!

Igen ett för mig, bortglömt pyssel!
-Trolldeg!

-Hur har jag kunnat glömma detta?
Fantastiskt roligt tyckte gossarna och mor,
då vi var ensamma en kväll då pappa var i jobbet.

Ett pyssel som passar små som stora barn!

DIY Trolldegsfigurer
trolldegVi gjorde kakor och bullar, ett självklart val!

recept på trolldegtrolldegs pyssel barnKakorna målades med vanlig hobbyfärg,
och fick en omgång med spraylack.

Lillemannen i huset var väldigt förtjust,
och kokar och serverar för glatta livet.

Rekommenderar starkt att man dubblar receptet,
det gjorde jag så barnen och jag själv fick varsin klimp att leka med,
-barnsligt roligt!

Dessutom var degen mjukare än vad PlayDough leran brukar vara,
-Kanske en slump att det blev så?

Hursomhelst kunde 3:åringen kavla sin degklump själv.

IMG_3742Ett pyssel som lär återkomma i huset,
nästa gång gör vi en hel tårta!

Ha en bra dag alla läsare!
-Kika även in på instagram!

9 thoughts on “DIY: Trolldeg!

    • Jag har beställt från Panduro hobby för länge sedan, men Clas Ohlson har också hobbyfärge, eller akryl (men de går också bra)
      Tror även att jag sett något vi Bokhandeln i Chydenia i Karleby.
      Ja väldigt synd att Tiimari stänger, tyckte de förbättrat sitt utbud den sista tiden…

  1. Hej Linda super fina kakor och bullar undrar om du vill dela med dig vilken typ av hobby färg och vad färgen hette som du målade bullarna o h dammsugare mef ser
    värkligen riktiga ut
    Mvh Evelina

  2. Hej. Ramlade in på din blogg när jag googlade pyssel till min dotter och undrar bara om du minns vad du använde för färger? Speciellt till bullarna? Blandade du dem själv för rätt nyans eller finns det en perfekt nyans?

Kommentera

