Pannacotta med granatäpple!

Pannacotta med granatäpple, gjorde vi till förra helgen.
En lite ovanligare variant med yoghurt i.
Hade ingen erfarenhet av granatäpple från förut, så det var en upplevelse i sig att få peta ut frukterna ur dem, förstår varför de kallas granatäpple nu!
Rätt gott, påminner lite om tranbär i sin smak.

Ifall du vill kan du hoppa över första momentet med ”juicen i geléform,”
då sparar du tid ifall du vill snabba på.
-Personligen gillade inte jag juice i geléform,
men resten var gott enligt mig :)

pannacotta med granatäppleIMG_3433baka med granatäppleI dagarna har vi varit ute mycket, även bakat och fylld på i frysen.

Igår hade jag en bra dag på stan,
och ”fyndade” ett par nya svarta stövlar från Click,
Obs: de hade en jättebra rea där, och jag skulle ha hitta många skor…
Men nu var det ju så att de svarta hade gått sönder,
så jag måste inhandla ett par nya, eftersom vi ska bort nästa helg.
Köpte även en kuvertväska, och ett…ja…
Vad ska vi kalla det, ett gympa gummiband?
som ska hjälpa mig i min Squat träning.

Nu är kvinna på G,
efter att sett så många före/efterbilder på instagram,
-så nu ska här formas!
…Får se hur länge motivationen håller i sig…

Nu ska ja fortsätta med att vika ihop en ”jordglob” jag skurit ut i papper,
den ser väldigt svårt ut så få se om det blir till något!
Ifall det blir som det är tänkt, kommer det bildbevis!

Ha en fortsatt bra Söndag! 

Kommentera

