Påsk DIY!

Det har varit lugnt på inrednings/blogg fronten,
då jag jobbar så pass mycket som jag nu gör,
svårt att finna inspirationen då jobbet är så pass avtändande
på just ”inrednings” fronten.

…har dimpt ner i soffan efter jobbet,
och virkat på min andra matta,
snart är även den klar :)

Men idag har vi påskpyntat det sista i huset,
planterat påskgräs, plockat påskris och målat påskägg.

påskpyssel 2014påskägg diy Jag tömde ägg på dess innehåll,
och satte dem på pinnar, ståendes i en kruka med sand.
Sprayade först ett lager, som fick torka i solen,
sen tejpade jag ett kryss, och sprayade ett tunt skikt till i annan färg.
Då det torkat tog jag bort tejpen,
och duttade en 3:e gång lite färg över.

easter diypåskpysselHar även målat lite i växthuset,
och bara suttit och njutit i solen
-och inte gjort nånting.

Ha en fin avslutning på helgen!

4 thoughts on “Påsk DIY!

Kommentera

